En fortapt maratoners (#yousuck) desperate treningsplan før Tokyo – Uke1, dag 2

Etter en hel dag foran PC’en på jobb, kombinert med regn og grått vær ute, var det ikke akkurat noen pur glede å dra på seg joggeskoene i kveldingen. Heldigvis skulle poden på baskettrening, så da måtte jeg uansett lette skinka fra sofaen og siden de trener ved siden av joggeløypa, ble dørstokkmila plutselig litt mer overkommelig. 

Dagens treningsøkt, ifølge maratonplanen jeg har fått av min mer løpebegustigede kjæreste, var en intervalløkt med 10 min oppvarming + 4×4 min sone 4 med 90 sek hvile mellom hvert drag. Under oppvarmingen jogget jeg hele tiden, men det var til slutt jogging mer eller mindre på stedet for ikke å få for høy puls. Dragene på 4 min var ganske behagelige, da jeg ikke kunne ha for høy fart før jeg føyk opp i sone 5. Det eneste aberet var at jeg brukte mellom 30-45 sek på å komme opp til sone 4 etter 90 sek hvile, slik at sonefordelingen blir litt lapskaus. I tillegg glemte jeg meg litt i 4. draget og glemte å justere farten, slik at jeg skled over i sone 5 i noen sekunder. 

Men, alt i alt en grei økt i regnet. 2 Down, 78 to go av treningsprogrammet. Hvem vet, kanskje Tokyo maraton kommer til å bli litt mindre smertefullt enn forventet…

 

 

 

 

#trening #maraton #maratontrening
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg