En fortapt maratoners (#slowbutmoving) desperate treningsplan før Tokyo – Uke2 oppsummert

Da var man ferdig med uke 2 av maratonprogrammet og jeg har sånn ish klart å holde meg til planen. Har imidlertid innsett at det var litt i overkant ambisiøst å gi meg ikast med en treningsplan som innebærer 4-5 joggeøkter i uken. Særlig siden jeg også ønsker å trene styrke og svømming i tillegg. Begynner også å føle lett lugging under hælen igjen, noe som slettes ikke er gode nyheter. Har derfor bestemt meg for å strekke ut maratonplanen litt i tid og heller putte inn noen alternative treningsøkter.

Nå har det blitt kaldere i lufta og vi snuste såvidt på snø på lørdag. Ergo kommer nok undertegnede til å trekke mer innendørs og gjenoppta mitt forhold til tredemølla, da denne kroppen er mer laget for sol og sommer enn kulde og is.

Summa summarum, endte opp med 6 økter denne uken; en rolig langøkt, 2 korte Z2 økter, 2 intervalløkter og en styrkeøkt, så slettes ikke så verst. Fortsatt går det i sneglefart i sone 2 for at ikke pulsen skal bli for høy, etter ca 10 min må jeg også legge inn gåpauser for å holde den nede og på slutten er det mer trasking enn joggeliknende bevegelser. Men, før eller siden må det jo bedre seg (får man jo håpe…). 21 uker igjen til Tokyo and the countdown has begun😬

 

 

≠maratontrening #maraton #medaljunkie #tokyomarathon
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg